יום חמישי, 26 בינואר 2012

שני אירועים גדולים בחיי הפרויקט הירוק מתרחשים עכשיו.

הראשון מתחיל ביום ראשון הקרוב (29.1.12) והוא תחילת החלק השני והאחרון של הצילומים לעונה השניה.
השני מתקיים בימים אלה ממש כמה שעות טיסה מכאן, והוא תקופת הצילומים לעונה הראשונה של הפרויקט הירוק - ליטא.

העבודה על העונה השניה שונה מאוד מהעבודה על העונה הראשונה.
לפני שנה כשעבדנו על העונה הראשונה, לא היינו בטוחים אם כל הפרויקט הזה הוא בכלל אפשרי, ולמען האמת היתה תחושה קלה של פאניקה.
פאניקה בהתמודדות עם כמות האנימציה והעיצובים, כמות הכתיבה (300 מערכונים), כמות החומר המצולם והזמן הקצר (יחסית) שבו כל הפרוייקט הזה אמור להגיע לסיום.
בגלל הלחץ להגיע לסיום עם כמות התוכניות שנקבעה, עוגלו הרבה פינות כמעט בכל המחלקות.
אבל הפעם, פחות משנה אחרי הפקת העונה הראשונה, כל הגישה שונה לחלוטין.
הפעם אנחנו יודעים איך עושים את זה, אבל רוצים לעשות את זה כמו שצריך... בצורה הכי טובה שיש.

הנה חלק קטן מהלקחים שנלמדו מהעונה הראשונה, ועליהם אנחנו שומרים בקנאות.
- כל מערכון חייב להסתיים בפאנץ' ברור.
- רק מערכונים מצחיקים נכנסים (עד היום ניפינו החוצה כמות מערכונים שהיא כמעט שווה לכמות שנכנסה)
- לא משתמשים יותר בניצבים לתפקידי משחק... (גם אם לניצב יש רק משפט אחד, הוא צריך להיות שחקן)
- לא מייבשים את הצופים עם פתיחים חוזרים ארוכים (כמו במערכוני הפיראטים או מערכוני 'רק שאלה')
- בכלל, עדיף יותר סדרות עם פחות מערכונים בכל סדרה מאשר סדרות קבועות עם 30 מערכונים.
- חלוקה ברורה למחלקת עיצוב ואנימציה, אביטל אברג'יל המוכשרת קיבלה את תפקיד המעצבת, והעבודה שלה פשוט מהפנטת.
- אני לא יכול לשמש גם כאנימטור וגם כבמאי באותו הזמן (אני מתחרפן מזה) העונה הזאת השארתי את כל מחלקת האנימציה בידיו האמונות של אלון שטיאט , שנמצא ברגעים אלה בליטא ומרביץ תורה בגויים.

היו עוד החלטות ענייניות רבות, שהוכיחו את עצמן בצורה מוחלטת ושלא אפרט כאן, אבל אני יכול להגיד בשקט שהעונה שמתבשלת עכשיו במחשבים שלנו מרשימה בהרבה מהעונה הראשונה (וזה לא רק אני אומר)

ולאירוע השני שקורה במקביל... הצילומים בליטא.
אני לא יודע הרבה על הנעשה שם, כשאלון יחזור הוא יעדכן אותנו, אבל ממה שאנחנו מקבלים בינתיים זה נראה מדליק בטירוף!  הרעיון הוא שהליטאים קיבלו את התסריטים שלנו ואת הקיטים הגראפים שבנינו, והם בעצם מצלמים מחדש את הכל עם שחקנים שלהם ומשתילים אותם בסביבות וברקעים שלנו.
כך שבמקום להחזיק צוות אנימטורים של שישה\שבעה אנשים (כמו בארץ) שעובדים סביב השעון במשך שישה חודשים, הם מחזיקים רק בחור אחד (!) מתולתל (כך נאמר לי) שמחליף את השחקנים הישראלים בשחקנים הליטאים.
עד עכשיו זה עובד מצויין.
הנה כמה צילומים בלעדיים מהחומר הליטאי:






שמתם לב שהם החליפו את המתלמד במערכון המאסטר הסיני במתלמדת? :)
אני חייב להגיד שלטעמי בחורה בתפקיד של עידו מוסרי זו סיטואציה מטרידה בהרבה :) אבל אני לא מומחה בתרבות הליטאית :)

בקרוב נוכל לראות גם תמונות דומות מהגרסה הגרמנית (הם כבר מלהקים לפיילוט) ואחר כך מעוד אזורים שונים מרחבי הגלובוס.

אה... הנה קטע וידאו מליטא... שלא תגידו שאני לא מפנק אתכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה