יום שבת, 28 באוגוסט 2010

שיעור בפוטושופ מספר -2

אז אני לרגע עוזב את שוסטר וקמינסקי, ואני ממשיך פוסט ישן נושן (שאפשר למצוא בבלוג הקודם) שנותן הצצה לשיטות העבודה שלי בפוטושופ.
הרבה אנשים עובדים בפוטושופ, ולכל אחד יש רמת ידע משלו בתוכנה - הרמה שלי, דרך אגב, ממוצעת לחלוטין... אני לא מכיר את התוכנה על בוריה (לפחות לא כמו שאני מכיר את ה AFTER EFFECTS) אני גם לא ממש מנסה להכיר מעבר למה שאני יודע.
רוב הגרפיקאים שאני מכיר עובדים בשיטה שהיא non distructive, זאת אומרת שתמיד אפשר לחזור אחורה, וכל שינוי שמבצעים על השכבות השונות הוא לא סופי (ובדך כלל נעשה בשכבות שמשפיעות על שכבות, אם ע"י MASKים או adjustment layers וכו') .
השיטה שאני רגיל לעבוד בה היא הכי distuctive שיש, אני שונא לעבוד עם עשרות ליירים פתוחים, ואני נוהג לצמצם את הליירים ללא יותר מחמישה שישה בכל פעם.
ברור שבכל פעם שצריך לבצע שינוי בפרוייקט אני דופק עם היד על המצח ונשבע שממחר אני חייב להתחיל לעבוד non distructive.
דרך אגב, לכל מי שהמונחים שלמעלה נראים 'למתקדמים' מידי, אל דאגה, אני מבטיח לעבור בשיעור הבא על כל נושא העבודה בליירים (layers).
בכל מקרה, כל ההקדמה הנ"ל נכתבה רק כדי להגיע לנקודה שאני לא מתכוון ללמד את התוכנה, אלא שיטות עבודה ספציפיות שלי, שיכולות להכיר למתחילים כלים שלא הכירו, ולתת רעיונות למי שהכיר את הכלים אבל לא חשב להשתמש בהם בצורה שאני השתמשתי.
למשל:
איך חותכים שיער בפוטושופ?

הנה דוגמה לעבודה שעשיתי בשבוע שעבר והצריכה חיתוך שיער:
בוא נתמקד כדוגמה בשיער של דנה.
הבעיה העיקרית היתה שיש כאן עבודה של הדבקת ראש על גוף (הראש מתמונה אחת, הגוף מתמונה אחרת) והשיער צריך להיראות 'אורגני' ומשתלב, או פשוט: לא חתוך גס.
הנה התמונה המקורית של דנה.

וככה הוא נראה אחרי חיתוך גס:
הבעיה היא הקווים החדים שבקצה השיער, במקום שהשיער מתפזר על החולצה.
זו בעיה שהרבה פוטושופיסטים צעירים נתקלים בה, ובדרך כלל הנטייה היא לחיתוך אובססיבי וסיזיפי של כל שיערה ושיערה.  זה לוקח שעות לביצוע וגם אז זה לא נראה טוב.
בואו נוסיף את הלייר של הגוף:
תתעלמו רגע מחוסר התאמת הצבעים, ומחוסר חיבור הצוואר.... אנחנו מתעסקים כרגע רק בשיער.
אז מה עושים עם הקצוות החדים האלה? מה עושים עם זה שנראה כאילו גזרו את הראש של דנה עם מספריים?
הנה הכלי שאני משתמש בו:
קוראים לו smudge tool והוא פשוט מורח את התמונה כמו שמורים צבע גואש על קנבס.
מה שצריך לעשות עכשיו הוא לבחור את גודל המברשת המתאים (עדיף כמובן כמה שיותר קטן) ולמרוח איתה את קצוות השיער, וכך ליצור המשך לשיער... פשוט 'לצייר' איתו שיערות.
הנה ככה:
זהו :)
זו השיטה... אני משתמש בה המון, לא רק לשיער ארוך גולש, גם לקצוות של שיער גברי קצר, או קוצים זה עושה את העבודה מעולה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה